Mijn hamster heeft 1 uitpuilend oog. Het andere oog ligt wat dieper in de oogkas dan normaal. Ook maakt hij zichzelf niet goed schoon, waardoor er een heleboel viezigheid aan zn buikje zit (ook schraal daar). Voor de rest eet, drinkt en beweegt hij goed. Weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen?
Ivan
Berichttitel: Re: Uitpuilend oogje bij hamster
Geplaatst: ma 06 apr 2009, 21:02
Beheerder
Hoi Esmee,
Wat je hier beschrijft lijkt mij te duiden op een vrij algemeen ziektebeeld. Ik weet zelf helaas te weinig van hamsters af om je hier echt meer over te kunnen vertellen. Hopelijk kan iemand anders jou wel verder helpen...
In ieder geval sterkte ermee! Groetjes, Ivan
_________________ Beheerder en eigenaar van http://www.HetDierenRijk.nl, De grootste Nederlandse dierensite met een encyclopedie, forum en nieuwsfeed!
james
Geplaatst: do 11 maart 2010, 20:38
Toen mijn hamster dat had zeiden ze dat ze een tekort aan mineralen had. We moesten toen elke dag mineralen in haar water doen. Ze heeft het toen nog 1 maand uitgehouden en toen was ze ineens dood. Mijn hamster had wel uitpuilende oogjes maar ze at en dronk wel heel veel. Dat spul moet je dan halen bij de dierenarts. Ik hoop dat het helpt!
Ivan
Geplaatst: do 11 maart 2010, 22:42
Beheerder
Ik heb nog wat gezocht. Hoewel ik het niet specifiek over hamsters heb kunnen vinden, kunnen schildklierproblemen ook leiden tot bolle of uitpuilende ogen. Een schildklierafwijking kan alleen met bloedonderzoek worden vastgesteld, maar het erg lui of sloom zijn en dik worden van niets zijn symptomen van een slecht werkende schildklier.
_________________ Beheerder en eigenaar van http://www.HetDierenRijk.nl, De grootste Nederlandse dierensite met een encyclopedie, forum en nieuwsfeed!
Pagina 1 van 1
[ 4 berichten ]